Subject: Ed: Narkootiliste ainete nimekiri
From: "Martin Laine" <[email-masked]>
To: "Ravimiamet" <[email-masked]>
Date: Tue, 18 Jun 2024 16:37:17 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

<https://email-signature-image.com/signature.gif?u=2297029&e=582430566&v=a
d91543f4dd2da68aa1755fea37410c55ef470b5e54b79ac5363894c2c3ddb13>
  _____

Saatja: Martin Laine <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saadetud: teisipäev, 18. juuni 2024 16:36
Adressaat: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Narkootiliste ainete nimekiri

Tere!

Minu kolleegid on teid hiljaaegu palju tülitanud, sest Delfi uuriv
toimetus valmistub narkootikumidest (ja opioididest) uuriva projekti
avalikustamiseks.

Üks murekoht paljudest, mis intervjuude käigus välja joonistus, oli
narkootiliste ja psühhotroopsete ainete nimekiri.
https://www.ravimiamet.ee/ravimite-kaitlemine/narkootilised-ja-psuhhotroop
sed-ained/narkootiliste-ja-psuhhotroopsete-ainete

Nimelt on vaja sünteetilised narkootikumid sinna manuaalselt lisada. Ehk,
me saame ained lisada sinna siis, kui saame teada, et need liiguvad meie
narkoturul. Nii mõnelgi juhul on selleks hetkeks ju liiga hilja. Näiteks
tõi politsei metonitaseeni. Kindlasti teate, et narkosurmades on
nitaseenid väga olulisel kohal. Kui selle esimesed käitlemisjuhtumid
avastati, ei olnud see justkui ametlikult narkootikumide ametlikus
nimekirjas. Seetõttu juhtus esialgu otsesõnu olukordi, kus politsei pidi
pätid ilma igasuguste tagajärgedeta vabadusse laskma.

*Kas ravimiamet on arutanud seda, kui mõistlik selline süsteem on? Kas
tõesti mingisugust muud varianti ei ole, mis selle süsteemi tõhusamaks ja
automaatsemaks teeks, et me reageerimise asemel ennetaks uusi narkootiume?
Kas silmapiiril on ehk mõni eelnõu, mida poliitikutele meelde tuletada?

Loodan, et saate vastata lähipäevil, ideaalis juba kolmapäeva jooksul.

Lugupidamisega

Martin Laine

Uuriva toimetuse ajakirjanik
Delfi Meedia AS |  Narva mnt 13, 10151 Tallinn
GSM +372 5031716 | E-mail: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

<https://email-signature-image.com/signature.gif?u=2297029&e=582429918&v=c
878cd0701bbaae4bf7a10ee887b8bd7cd5b19c2a8e12e74aeeea866079420f3>